Obrázek divadla Národní divadlo moravskoslezské

Národní divadlo moravskoslezské

Čs. legií 148/14, Ostrava

Průměr inscenací
4.3 / 5
56 hodnocení
Ředitel: Jiří Nekvasil
Umělecké vedení: Marek Šedivý, Vojtěch Štěpánek, Gabriela Petráková

Popis divadla

V posledním desetiletí 19. století vzniklo v Ostravě z podnětu českého spolku Čtenářská beseda Družstvo pro stavbu Národního domu. Jeho cílem bylo postavit v centru města důstojný prostor pro česká divadelní představení.

Slavnostní otevření Národního domu (pojatého podle návrhu architekta Josefa Srba v novorenesančním slohu) se uskutečnilo 16. a 17. června 1894; v rámci bohatého kulturního programu byla uvedena mj. i Stroupežnického hra Paní mincmistrová v nastudování ostravských ochotníků. V Národním domě pak pravidelně hostovaly různé divadelní společnosti a v roce 1906 převzal budovu Spolek Národní dům, který zde založil první stálou českou scénu v Ostravě. V následujících letech působilo v Národním domě několik divadelních společností. V roce 1919 se stal druhou scénou Národního divadla moravsko-slezského, ale počínaje rokem 1920 se české divadlo hrálo jen v Městském divadle – dnes Divadlo Antonína Dvořáka – a Národní dům sloužil ke společenským účelům; od roku 1925 zde mj. fungovalo kino Kosmos.

Za německé okupace bylo Národní divadlo moravsko-slezské nuceno opustit Městské divadlo a znovu se uchýlit do Národního domu, který byl výrazně přestavěn. V roce 1954 byla tato budova přejmenována na Divadlo Jiřího Myrona a ve druhé polovině 60. let prošla dalšími stavebními úpravami. V noci z 6. na 7. prosince 1976 však došlo k rozsáhlému požáru, jenž zničil budovu natolik, že její provoz musel být na několik let přerušen. V srpnu roku 1980 byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce podle návrhu ostravských architektů Ivo Klimeše a Radima Ulmanna.

Od slavnostního znovuotevření 28. dubna 1986 patří Divadlo Jiřího Myrona k největším divadelním scénám v republice. Divadlo Jiřího Myrona je domovskou scénou souboru operety/muzikálu, účinkuje zde rovněž činoherní a baletní soubor. Hlediště disponuje kapacitou 615 diváků.

Aktuální inscenace

Zobrazit celý seznam

Neaktuální inscenace

Zobrazit celý seznam

Hodnocení

Seřadit podle:
Obrázek uživatele Emma Krobotová
26. 03. 2025
Elisabeth

Troufla bych si říct že je to snad nejhezčí muzikál co jsem kdy viděla. Výkon Elisabeth v podání @Alžbeta Bartošová je neskutečný, vždy mam husí kůži. A u @Patrik Vyskočil vždy cítím tu přítomnost smrti ale zároveň lásky k Elisabeth. Na tento muzikál jsem byla třikrát a rozhodně ještě půjdu a všem na sto procent doporučuji.

Obrázek uživatele Emma Krobotová
26. 03. 2025
Sweeney Todd: Ďábelský lazebník z Fleet Street

Nádherné představení!!!! Velká škoda že se již nebude hrát. Úžasní herci jako @Michaela Horká,@Tomáš Novotný, @Alžběta Bartošová, @Adam Živnůstka či @Tomáš Krpec. Ale ten nejdůležitější který za všechnu tu nádhernou podívanou může je režisér @Juraj Čiernik.

Obrázek uživatele HodnotimSrdcem
17. 02. 2025
Elisabeth

Oproti Olšovského režii v Plzni je ta Nekvasilova z mého pohledu nudná, nezáživná, na mnoha místech s "wtf momenty". Když už přijde hezký nápad, tak se ale za představení zopakuje tolikrát, že už to není hezký (viz zrcadla). Totálně pohřbené jsou dva známé duety ve 2. půlce. Žádná snaha o "wow efekt". Zachraňují to ale výkony! Obě Elisabeth podávají vynikající výkon, mé srdce si ale získala N. Tichánková. Úplně stejně oslní i L. Adam a P. Vyskočil. Výrazněji zaujali i R. Harok, R. Bierski a J. Hájek.

Obrázek uživatele HodnotimSrdcem
17. 02. 2025
Kinky Boots

Inscenace je po všech stránkách kvalitní a uspěla by určitě i na zahraničních scénách. Kufry navíc by si pak měli přibalit Radim Bierski a Peter Pecha, protože zpátky do Čech už je nejspíš nepustí a takovou kvalitu si za hranicemi nechají. Pecha je jako Lola působivý, vtipný, dojemný a přirozený. Bierski má odzbrojující hlas, který zarazí do sedačky, navíc je zajímavý typ. Ještě o něm uslyšíme, doufám. NDM má ve svém souboru opravdu muzikálový klenot! Zaujali také Diana Sumega Demecsová (nádherná barva hlasu) a klasicky i Roman Harok a Lukáš Adam.

Obrázek uživatele NeNormalniFan
17. 12. 2024
Elisabeth

Moc se mi nelíbí výprava @Daniel Dvořák @Sylva Hanáková, obzváště dámské šaty a ty viditelné obruče. Scéna na "boj poslední" je šílená celá, chápu inspiraci, ale působí to lacině. Některé úpravy v textu jsou celkem fajn, některé jsou horší a úplně nelogické, a bohužel ta dvě nejproblematičtější místa, která úplně mění význam tam zůstala... @Michael Prostějovský. Skvělý @Jan Kříž, který má opět postavu Smrti domyšlenou do posledního detailu, pohybu i pohledu. @Patrik Vyskočil není úplně špatný, bohužel tam nevidím Smrt, ani výrazově, ani pohybově. Výborní @Lukáš Adam i @Tomáš Savka jako Lucheni, a také @Rostislav Radecki, nejlepší malý Rudolf, kterého jsem viděla (včetně zahraničních produkcí). Velmi dobré @Veronika Boráková a @Natálie Tichánková, @Oldřich Kříž @Lukáš Vlček @Radim Bierski @Roman Harok @Alžbeta Bartošová @Jiří Hájek. @Andrea Gabrišová se mi tam moc nehodí typově, @Markéta Procházková (Schimmerová) se mi herecky líbila víc.